Select Page

2016. gada nogalē Inese Andersone uzaicināja mani piedalīties priekš manis jaunā projektā – jaunu (vai arī ne tik jaunu, bet eksportu uzsākošu) kompāniju pārdošanas mentoringā. Tā kā jau iepriekš ar Inesi bijām sadarbojušies, un es esmu bijis pietiekami regulārs lektors Gateway & Partners organizētajās apmācībās un semināros, tad, neskatoties uz pieredzes trūkumu, ilgi nedomājot piekritu.

Sesijas, ko es pavadīju kopā ar piesaistītajām kompānijām, es ceru bija noderīgas arī pašām kompānijām, bet, viennozīmīgi, tās bija ļoti vērtīgas arī man. Tiekoties un runājot ar cilvēkiem ar dažādu pieredzi un dzīves uztveri, es spēju bagātināt arī savu pieredzi pārdošanas un eksporta jomā.

Mentoringa programmai beidzoties, es turpināju domāt par to, kas ir galvenās jomas, kurās mana pieredze ir, iespējams, unikāla un tālāk nododama, lai palīdzētu Latvijas uzņēmumiem attīstīt pārdošanu un eksportu.

Pēdējos 10 gadus, strādājot vairākos Latvijas uzņēmumos, kas ir ieguvuši Red jacket apbalvojumu kā eksportspējīgie uzņēmumi, es esmu bijis iesaistīts tieši pārdošanas procesu sakārtošanā un attīstībā, lai nodrošinātu ilgtspējīgu pārdošanas attīstību. Lielā mērā, pamatus par dažādiem B2B pārdošanas procesiem esmu guvis savulaik strādājot Hewlet Packard uzņēmumā un individuāli daudz lasot, un interesējoties par šo tēmu.

Dalība mentoru programmā un sarunas ar cilvēkiem semināros, ir radījusi manī pārliecību, ka pārdošanas procesu sakārtošana ir viena no jomām, kur maziem un vidējiem Latvijas uzņēmumiem ir plašas iespējas uzlabot savu darbību, kas ir vitāli nepieciešams, lai nodrošinātu kvalitatīvu un kvantitatīvu izrāvienu pārdošanā un īpaši eksporta tirgus iekarošanai.